Дальнемагистральный
широкофюзеляжный самолет Airbus A350 разрабатывался европейской компанией Airbus для замены авиалайнеров А330 и А340. Самолет предназначен
для перевозки от 270 до 475 пассажиров на расстояние до 15000 км. В этой категории А350 составит конкуренцию американскому Боинг-787.
Первое время консорциум Airbus намеревался использовать лайнер А330 в качестве основы для нового самолета. Планировалась установка новых двигателей на А330 и переработать аэродинамику самолета. Этот проект получил название "А330-200 Lite". Но затем от этой
идеи отказались и проектировка А350 началась как разработка нового самолета. Хотя фюзеляж первой версии А350 очень напоминал фейзюляж самолета А330, но это был совсем другой самолет с крыльями из новых композиционных материалов на основе
углепластика, с новыми двигателями и с новыми стабилизаторами полета. А350 также отличался современной компоновкой и отделкой салона, вмещающего до девяти кресел в одном ряду. Новый проект самолета получил название А350 XWB (Extra Wide Body).В начале 2013 года, были проведены наземные испытания первого Airbus A350. Первый полет нового А350 состоялся 14 июля 2013 года. Это была модель Airbus А350-900.
Новый самолет оснащен двумя турбореактивными двигателями Trent XWB с тягой каждый по 374,5 кН фирмы «Rolls & Royce». Также ведутся переговоры с фирмой "General Electric" об использовании двигателей GEnx (General Electric Next-generation). Ливреи авиакомпаний: Aeroflot, Lufthansa, Qantas, Emirates, Air France, Virgin Atlantic, Korean Air ,Malaysia, Quatar Air, Thai - Thailand, Singapore Airlines, British Airways.
Автор: AFS-design
Long-haul wide-body aircraft Airbus A350 is developed European company Airbus to replace the A330 Airliners and А340. The airplane isfor transportation from 270 up to 475 passengers at a distance of up to 15,000 km In this segment of the A350
to compete with the American Боинг-787.
Originally consortium Airbus wanted to use a liner A330 as a basis for the new aircraft. It was planned to establish new engines on the A330 and recycle aircraft aerodynamics. This project received the name "the A330-200 Lite". But then from this idea was abandoned, and the design of A350 began as the development of new aircraft. Though the fuselage of the first version of the A350 outwardly resembled the A330 fleet, but nevertheless it was committed another plane with new wings of new composite materials on the basis of carbon, with new engines and new stabilizers flight. A350 also different modern layout and interior decoration, accommodating up to nine seats in the one row. The new project of the aircraft received the name of the A350 XWB (Extra Wide Body). In the beginning of 2013, were conducted ground tests of the Airbus A350. First flight of the new A350 was held on 14 July 2013. It was a model of Airbus A350-900.
The new plane is equipped with two turbojet engines Trent XWB with a pull
each 374,5 kN company "Rolls & Royce". Discussions are also underway with the company "General Electric" about using GEnx engines (General Electric Next-generation).
New external model of EADS support
For FSX (SP1, SP2, acceleration pack) and FS2004 to include in packet !
complete animated Airbus A350 cockpit and virtual cockpit
realistic develop flight dynamic
complete animated lighting effect in panel, virtual cockpit and external model
light for cockpit, strobe, navigation and landing- and taxi light
automatic trimming or manual trimming
complete animated and full efficient autopilot with autoland
accurate working avionik for radio navigation
animation like: hatch , canopy, move in gear with spring system
all landing-, control- and spoiler animation
engine animation with thrust-reverser
new textures (1024*1024) with specular shine, night lighting and more...
Textures for Aeroflot, Lufthansa, Qantas, Emirates, Air France, Virgin Atlantic, Korean Air ,Malaysia, Quatar Air, Thai - Thailand, Singapore Airlines, British Airways.